Hvordan laver jeg en SEO analyse?

At lære at lave en SEO analyse er det samme som at lære et helt nyt sprog – der er enormt mange emner som du skal forholde dig til. Dog, hvis du mestre det, kan give dig en stor fordel på markedet.

Rigtig mange mennesker er ligeledes uenige om hvordan man får den rette og mest effektive SEO analyse. Nogle mener at de gerne vil lave at nøgleordet udgør 3-5% af indholdet, mens andre mener at artiklen blot skal være skrevet til mennesker.

Den rette SEO analyse bør dog også indeholde mere end blot hvad du skriver i en tekst.

Linkbuilding er det mest nødvendige i en SEO analyse

Når du skal i gang med at arbejde med linkbuilding til din SEO analyse skal du dog være opmærksom på en række områder, da google holder øje med dig.

Er du fx. en blogger som gerne vil være en del af et stort blogging netværk hvor i linker til hinanden, kan google se dette, og vil i de fleste tilfælde begynde at nedtone værdien af de links der bliver ført hen til dig, da de forekommer unaturlige for google.

Gæsteindlæg er også på vej frem når du skal forbedre din SEO analyse. Med et gæsteindlæg rekruttere personen der ejer bloggen andre til at skrive artikler til siden, typisk for at få et link tilbage.

Du skal ligeledes holde dig væk fra en linkfarm, da de kun er ude på at skabe en kunstig form for linkbuilding, hvilket kan få store konsekvenser for din SEO.

Når du foretager din SEO analyse, og har brugt mange af disse former for linkbuilding skal du være opmærksom på at ingen af dem giver en 404-redirect, da det vil give din hjemmeside en dårligere position.

Ja, faktisk er det aldrig sikkert at få andre end dig selv til at lave sikker linkbuilding.